Over NPO

Service Manager IT Infrastructuur (m/v/x)

Datum: 15 April 2022
Wat ga je doen?

Het Backend Cluster van NPO Technologie levert het solide fundament op IT-gebied voor de NPO. Dit doen we met onze eigen IT-infrastructuur in 4 datacenterlocaties in Nederland en met behulp van de cloud. We helpen op deze manier om miljoenen Nederlanders te bereiken, als Service Manager draag jij je steentje bij aan de Nederlandse maatschappij.

Als Service Manager IT-infrastructuur houd je je onder meer bezig met het in stand houden, optimaliseren en verbeteren van de leveranciersrelaties binnen het Backend Cluster. Delen van de IT-infrastructuur zijn uitbesteed en worden beheerd door externe leveranciers. Je vormt de brug tussen de externe leverancier, de interne specialisten en stakeholders.

De functie van Service Manager IT-infrastructuur is nieuw binnen het Backend Cluster, er is dus veel ruimte om je eigen ideeën te delen en het servicemanagementproces binnen het Backend Cluster vorm te geven.

  • Je helpt mee in het opzetten van servicemanagement binnen het Backend Cluster; hierbij is het uitgangspunt een duurzame samenwerking tussen NPO en leveranciers.
  • Je beschrijft en bewaakt de afgesproken processen in samenwerking met de leveranciers.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de interne organisatie en de leverancier als het gaat over de samenwerking.
  • Je werkt nauw samen met collega’s van het cluster Media Techniek; samen met hen zorg je ervoor dat de audio en video netwerken naadloos integreren met de NPO IT -infrastructuur.

Wat breng je mee?

  • hbo werk- en denkniveau;
  • Je bent sociaal vaardig en hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent in staat om om te gaan met technische specialisten op het gebied van security, netwerk, storage, compute, werkplek en applicatiebeheer.
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van Service Management vanuit de klantzijde en het aansturen van de betrokken leveranciers als het gaat om de operationele en tactische beheerprocessen;
  • Een gezonde ambitie;
  • Kennis en ervaring op het gebied van Agile werken;
  • Ervaring in de mediawereld is een pré.

De functie van Service Manager wordt voor 36 uur per week ingevuld en heeft een salaris tussen € 3.293,= en € 5.180,= bruto per maand op basis van 36 uur. We schalen in op basis van opleiding, ervaring en equal pay m/v/x. Ben je een interne medewerker van NPO dan zijn er regels vastgelegd omtrent het intern doorgroeien naar een andere functie/schaal. Het gaat om een vaste baan waarbij je start met een contract voor 1 jaar.

Interesse?
Wil je meer weten over de functie van Service Manager bel of app met onze recruiter, Christel Schermers via 06 30 60 05 11. Heb je geen vragen en ben je enthousiast stuur dan je cv en motivatiebrief (t.a.v. Christel Schermers).

Wanneer ontvang je een reactie?
Zodra je gesolliciteerd hebt, krijg je binnen een week een reactie van ons. Een telefonisch gesprek plannen we om kort kennis te maken. Is er een match, dan nodigen we je op hele korte termijn graag uit voor een (digitaal) gesprek. Zijn wij beiden enthousiast dan plannen we een vervolg gesprek waarbij wij meer de diepte ingaan. Zijn wij beiden dan nog steeds enthousiast dan volgt er een aanbod!

Solliciteer direct
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Job alert

Wil jij graag als eerste op de hoogte zijn van al onze vacatures? Schrijf je dan nu in voor onze job alert. Zodra er nieuwe vacatures zijn, ontvang je dagelijks een e-mail van ons; wel zo gemakkelijk.