Onze werkwaarden
Het bouwen aan een open NPO kan alleen als je echt open staat voor elkaar en voor onze missie om Nederland verder te brengen. Daarom vinden we het belangrijk dat alle NPO-medewerkers weten waar NPO voor staat, wat ons drijft en wat we willen bereiken. Bij NPO gaan de werkwaarden hand in hand met onze merkwaarden. Drie begrippen staan daarbij centraal: Nieuwsgierig, Prikkelend en Onafhankelijk.Nieuwsgierig
Bij NPO staan we open voor ontwikkelingen in ons vakgebied en voor elkaar. We verdiepen ons in de organisatie, de markt en ons publiek en maken daar verbinding mee. We zijn gedreven om innovatief te zijn en om de publieke omroep optimaal te laten functioneren.
Prikkelend
Wij werken samen met omroepen, producenten en makers om de waarde van NPO voor de Nederlandse samenleving zo groot mogelijk te laten zijn. We weten waar NPO voor staat, dragen dat uit en passen het in ons werk toe. We geven en vragen actief om feedback om tot betere resultaten te komen. We staan open voor verandering en we vieren onze successen.
Onafhankelijk
Bij NPO geloven we in de waarde van een publieke omroep, waar programma’s onafhankelijk van politiek en commercie worden gemaakt. We zijn eerlijk en open over wat we vinden, doen en zeggen. We dragen gevraagd en ongevraagd oplossingen aan die tot betere resultaten leiden en die bijdragen aan de doelstellingen van NPO.